Σούπα παντζαριού: Η επιλογή των αθλητών! 🥇

✔️Το κύριο Βιοενεργό συστατικό των παντζαριών είναι τα νιτρικά, τα οποία, όπως δείχνουν οι μελέτες έως τώρα, έχουν επίδραση στην μείωση της κόπωσης και την παράταση της άσκησης σε υγιείς αθλητές. [1], [2], [3]⁣

✔️Ο κύριος τρόπος χορήγησης στις μελέτες αυτές, είναι με χυμό παντζαριού & η δοσολογία ορίζεται ως 500g (ωμή ποσότητα) παντζαριού.⁣

✔️Επίσης, τα παντζάρια μειώνουν την Αρτηριακή Πίεση αλλά αυτό θα αναλυθεί σε επόμενο post.⁣


📗Θερμίδες (ανά μερίδα): 122,9 kcal⁣
🔍Πρωτεΐνη: 3,6g, Υδατάνθρακας: 13g, Φυτικές ίνες: 2,5g, Λίπος: 7,1g ⁣

⭕Υλικά (για 4 μερίδες):⁣
📍500g παντζάρια⁣
📍2 κουτ. σούπας ελαιόλαδο⁣
📍1 κόκκινο κρεμμύδι⁣
📍2 κουτ. σούπας άνηθος⁣
📍750ml ζωμός λαχανικών⁣
📍4 κουτ. σούπας γιαούρτι 2%⁣

⭕Προετοιμασία:⁣
📍Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 200 βαθμούς, πλένουμε το παντζάρι και το κόβουμε με μικρά κομμάτια. ⁣
📍Το τοποθετούμε στο φούρνο με λίγο ελαιόλαδο και ψήνουμε για περίπου 30 λεπτά.⁣
📍Σε μία κατσαρόλα σοτάρουμε το κρεμμύδι μέχρι να μαλακώσει με 1 κουτ. σούπας ελαιόλαδο.⁣
📍Έπειτα, προσθέτουμε το παντζάρι και το ζωμό λαχανικών και το αφήνουμε να πάρει μια βράση, και χαμηλώνουμε την φωτιά.⁣
📍Σιγοβράζουμε για περίπου 10-15 λεπτά.⁣
📍Τέλος, προσθέτουμε τον ψιλοκομμένο άνηθο και αν θέλουμε η σούπα να γίνει βελουτέ την περνάμε με ένα μπλέντερ χειρός.⁣
📍Η σούπα είναι έτοιμη εφόσον προσθέσουμε 1 κουτ. σούπας γιαούρτι!

Πηγές

[1]Lansley KE, et al. Dietary nitrate supplementation reduces the O2 cost of walking and running: a placebo-controlled study. J Appl Physiol. (2011)
[2] Larsen FJ, et al. Dietary nitrate reduces maximal oxygen consumption while maintaining work performance in maximal exercise. Free Radic Biol Med. (2010)
[3] Bailey SJ, et al. Dietary nitrate supplementation reduces the O2 cost of low-intensity exercise and enhances tolerance to high-intensity exercise in humans. J Appl Physiol. (2009)

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *