Όσπρια: η πιο οικονομική πηγή πρωτεΐνης! 🥇

✔️Τα όσπρια παρέχουν μια σειρά από απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, φυτικές ίνες, μέταλλα και βιταμίνες. Είναι:⁣

📍Μια οικονομική διατροφική πηγή καλής ποιότητας πρωτεϊνών και είναι υψηλότερη σε πρωτεΐνες από τις περισσότερες φυτικές τροφές. Τα όσπρια έχουν περίπου διπλάσια περιεκτικότητα πρωτεϊνών σε σχέση με τα δημητριακά.⁣



📍Γενικά χαμηλά σε λιπαρά, ουσιαστικά απαλλαγμένα από κορεσμένα λίπη και χωρίς χοληστερόλη. Η σόγια και τα φιστίκια είναι η εξαίρεση, με σημαντικά επίπεδα κυρίως μονοακόρεστων και πολυακόρεστων λιπαρών οξέων.⁣

📍Πλούσια σε υδατάνθρακες, χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη για καλύτερο έλεγχο της γλυκόζης στο αίμα.⁣

📍Μια καλή πηγή βιταμινών της ομάδας Β (ειδικά φολικού οξέος), σιδήρου, ψευδαργύρου, ασβεστίου και μαγνησίου.⁣

📍Άφθονα σε φυτικές ίνες, συμπεριλαμβανομένων τόσο των αδιάλυτων όσο και των διαλυτών ινών.⁣

✔️Τέλος, τα όσπρια περιέχουν το απαραίτητο αμινοξύ (δεν μπορεί να το συνθέσει ο οργανισμός) λυσίνη.⁣

Πηγή:
https://www.glnc.org.au/legumes/legumes-nutrition/

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *