Ποια είναι η επίδραση της ποιότητας των υδατανθράκων στην υγεία μας?🧬

📍Η απάντηση στο ερώτημα αυτό έρχεται από σειρά ανάλυσης συστηματικών ανασκοπήσεων & μετααναλύσεων που συμπεριέλαβαν 185 προοπτικές μελέτες & 58 κλινικές δοκιμές (συνολικά 4.635 ενήλικες) και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Lancet, τον Ιανουάριο του 2019.⁣


📍Η υψηλή κατανάλωση διαιτητικών ινών φαίνεται να ασκεί την μεγαλύτερη θετική επίδραση στην υγεία μας, με δοσοεξαρτώμενη σχέση που σημαίνει όσο περισσότερο τόσο το καλύτερο, με την προτεινόμενη ημερήσια πρόσληψη για τους υγιείς ενήλικες να είναι τα 30g. Στην Αγγλία η μέση πρόσληψη ινών είναι 18g.⁣


📍Επιπλέον, θετικές επιδράσεις των διαιτητικών ινών αφορούν την πρόληψη και αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας αλλά και την προώθηση της υγείας του εντερικού μικροβιόκοσμου.⁣


📍Έτσι, τα στοιχεία δείχνουν ότι η δαιμονοποίηση των υδατανθράκων (και ειδικότερα στο σωματικό βάρος) δεν έχει καμία βάση αλλά αυτό που θα πρέπει να μας απασχολεί είναι η ποιότητα τους.⁣

Πηγές:
BDA Nutrition Fact Sheet
Andrew Reynolds et al. 2019,  Lancet Fiber and Prebiotics: Mechanisms and Health Benefits , 2013

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *