Πως θα φτάσεις την συνιστώμενη πρόσληψη φρούτων & λαχανικών?🍎🍏

📍Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) συνιστά να προσπαθούμε όλοι να τρώμε τουλάχιστον πέντε (80g) μερίδες (τουλάχιστον 400g συνολικά) μιας μεγάλης ποικιλίας φρούτων και λαχανικών την ημέρα. Ωστόσο, στην Ευρωπαϊκή Ένωση μόνο το 14,1% ικανοποιεί τη συνιστώμενη πρόσληψη και το 34,4% δεν τα καταναλώνει σε καθημερινή βάση.⁣

📍Δες ένα παράδειγμα πως θα φτάσεις την συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη.


📍Φρέσκα, κατεψυγμένα, αποξηραμένα και κονσερβοποιημένα φρούτα και λαχανικά όλα μετράνε. Ένα ποτήρι (150ml) από μη ζαχαρούχο 100% χυμό φρούτων, χυμό λαχανικών ή smoothie μετράει επίσης ως μία μερίδα.⁣


📍Ωστόσο, ανεξάρτητα από το πόσο πίνετε, θα εξακολουθεί να μετράει μόνο ως μία από τις μερίδες σας ανά ημέρα, επειδή η διαδικασία αυτή απομακρύνει το μεγαλύτερο μέρος των φυτικών ινών από το φρούτο.⁣


📍Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι απίστευτα πολύπλευρα, γεμάτα με απαραίτητες βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, με ποικιλία φυτοχημικών (φυσικές φυτικές ουσίες) και φυτικές ίνες που είναι ζωτικής σημασίας για την καλή υγεία. Πολλά από αυτά τα θρεπτικά συστατικά ενεργούν επίσης ως ισχυρά αντιοξειδωτικά, προστατεύοντας το σώμα από επιβλαβείς ελεύθερες ρίζες που μπορεί να προκαλέσουν ασθένειες.⁣

Πηγή: @bda_dietitians

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *